Monday, March 14, 2011

Naik tak turun punye

3 bulan sudah aku beli baju anak harga RM9.90 tersengih2 dlm hati sebab dlm zaman sekarang ada lagi baju jenis tu yg harga bawah RM10.00. Namun senyuman aku berakhir semalam masa belek2 baju budak baju yg sama dah jadi RM14.90. Betul2 takde belas kesian sekali naik nak dekat 50%. Nak salah peniaga ke????

Tak jugak sebab dorang cuma niaga je takkan nak meniaga rugi plak. Teringat satu pepatah omputih antaranya sesuatu jenis bisnes tu wujud sebab keuntungan tapi bila keuntungan jadi keutamaan maka dah sampai masanya perniagaan tu lingkup.

Apapun aku tak salah kerajaan gak. Bebaru ni kejaan anounce skim umah pertama utk mereka yg gaji bawah RM3000 dan baru 1st kali nak beli umah sebab ari ni kejaan umum esok dengar ada hartanah yg naik 50% hehehe...sumer nak buat untung ye. Yelah sapa nak rugi kan?

Tapi tepuk dada tanya selera kalau kita naik dengan menindas org lain maka nantikanlah saat balasan dtg dari Yang Esa.
There was an error in this gadget