Friday, December 10, 2010

Pelaburan terbaik


Aku memang suka baca mengenai investment. Kalau nak ikut memacam ada kat Malaysia ni tapi pandangan aku yg terbaik adalah emas. tapi bukan dlm bentuk barang kemas melainkan kalau korang memang obses kat barang kemas. Sebabnya brg kemas melibatkan workmanship kos...dan kalu korang pakai berlebih akan menjadi perhatian penyamun.

Jadi kalau nak stat melabur dengan baik boleh mula ngan gold coin...apasal lak? sebab harganya murah dan senang nak dibawa kemana2. suka diingatkan secara purata kenaikan harga emas lebih daripada 20% setahun. mungkin ada yg kata ia tak mudah cair...ada benarnya dulu tapi lani kadar kecairannya sama bagus ngan tunai sebab kalau agak nak pakai duit korang pegi je kat Agro bank/bank rakyat.....atau memana je kedai pajak gadai ar rahnu.

Kalau nak jual balik plak ada baiknya korang servey dulu sebabnya harga emas bukan harga kawalan jadi setiap peniaga atau syarikat menawarkan harga yg berbeza. Takpun korang tinggalkan je mesej nanti mana yg aku boleh bantu aku akan bantu.....hehehe tetiba plak nak tukar kareer jadi perunding emas. Apapun ada baiknya kita berkongsi ilmu yg bermanfaat.

1 comment:

erienz said...

salam perkenalan, betullah lps ni pelaburan beli emas banyak2....sbb harga mas sentiasa akan naik..kl trn pun sikit je...lps tu kejapje...

There was an error in this gadget