Wednesday, December 8, 2010

Senyum sokmo

Kali ni saper yg bakal senyum lepas announcement kenaikan harga gula minyak dan gas masak baru2 ni. Aku dah tentu takleh senyum sebab semalam beli gas satu tong dah naik RM3. Itu baru umah aku yg dihuni oleh 5 orang je. Dewasa 3 kecik berdua. Bayangkan kalau orang yg ramai anak dah pulak tengah meningkat remaja paling tidak setong sebulan. Kalau umah aku kekadang tu 2/3 bulan sekali baru abis setong tu.

Yg tambah hampeh tu lepas announcement tu esok tu aku ngan family memang nak balik kampung. Cehhhh.

Tapi disebalik keperitan dan kesengsaraan hidup aku tu hehehe ye ke????? masih ada juak2 yg akan tersenyum saper plak dorang ni? Contohnya tokey gula saper haaaa ....felda kan sebab setau aku tokey gula malaysia dah jual pegangan nya pada felda. Lagi tokey minyak yg beli minyak pada harga kurang dan dapat jual balik pada harga lebih tinggi. Kalau sebut pasal harga seliter je memang kenaikan tu tak banyak alah RM0.05 je. Tapi takkan keter korang pakai minyak seliter je?. Kurang2 pun 10 liter kot tu pun mungkin kalau isi penuh gi balik keje seminggu je dah abis.

Kalau tokei kedai makan plak tak dapat nak senyum sokmo sebab biler naik pelanggan marah tak naik plak bisnes boleh lingkup....nak tak nak telan je kemarahan pelanggan tu. Lagipun mengetahui perangai orang Malaysia yang mudah lupa ni aper sangat lah kene marah kan?

No comments:

There was an error in this gadget