Wednesday, April 7, 2010

Yeyeye gaji naik

Kali ni aku rasa gagasan 1 Malaysia Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan amat memenuhi aspirasi rakyat marhaen. Buktinya gaji posmen yang dibawah paras kemiskinan akan dinaikkan. So diharap lepas ni Posmen kiter akan bekerja dengan lebih gigih lagi dan takde lagi kes posmen sorok surat.

Apepun bender ni memang aku dah jangkakan lepas Khazanah Nasional lepaskan pegangan sahamnya ke pihak luar kalau tak silap aku pembida terbaik Itune. Cume yang tak syoknya beban kenaikan ni dilepaskan pada rakyat jelata sebab lepaih ni harga setem dijangka naik 100% selaras dengan kadar ni negara maju cam Britain. Yang lagi tak best bile dengar ura2 Pos Malaysian nak mohon pekerja asing untuk buat keje di bahagian penyisihan. Sebab katanya rakyat tempatan tak suke buat keje tu. Ye ke???? Kalau takat kata kucing kat umah aku pun boleh buat.Miow,miow katanya.

Mungkin itulah makna sebenar Rakyat didahulukan, so kalau nak kasi naik barang mesti kasi rakyat rasa dulu..........

No comments:

There was an error in this gadget