Thursday, November 4, 2010

Kiah lenggang

Dia dipanggil kiah lenggang sebab jalannya berlenggang. Ari ni awal Kiah Lenggang keluar rumah siap dengan bergincu dan berbedak dimuka. Bila disapa oleh jiran yg lalu lalang katanya nak pegi mengundi.

Akak pon tak tau nak pangkah saper ni. Semalam baru je dapat duit Pok Nik kasi tambang pegi balik dr KL. Nanti kalau Pok Nik tau akak tak pangkah bulan dimarahnya plak. Akak rasa nak pangkah dacing je sebab akak dahagakan pembangunan. Lagipun Restoran apam balik akak yg kat KL tu tok seh maju kalau tak pangkah dacing. Dulu akak jual apam balik seketul 30sen jer yg nipis tu lani sebab gomen dah naikkan harga barang akak pun dapat naikkan harga apam balik akak.

Tersengih2 Usop jongang mendengar citer Kiah Lenggang, dia pun berazam nak gi KL bukak kedai makan gak.

1 comment:

Zura said...

kiah lenggang jd serba salah..sian dia..

There was an error in this gadget