Thursday, November 11, 2010

Kiah Lenggang2

Tersengih2 Kiah Lenggang menyelak satu persatu helaian dilaman Utusan Meloya. Berita utama hari tu ialah pasal kemenangan Barisan Naik. Satu Adun dan Parlimen dimenangi tak ketinggalan berita mengenai Ketua Puteri kena balun masa hari pembuangan undi. Habis Utusan Meloya disambung pula dengan Berita Hairan dan Harian Merapu. Semua citer yg sama sampai tenggelam berita mengenai nasib rakyat Malaysia yg terperangkap dengan bencana alam di Indonesia. Alahai apo nak dikato.

"Nampaknya undi aku berbaloi" desis hati Kiah Lenggang. "Nampaknya aku kene pujuk Usop Jongan ikut aku ke KL meniaga apam balik lepaih ni pasti apam balik aku laku. Nampaknya aku kena bagi nama baru yang sinonim dengan kemenangan Barisan Naik. Aper ye........?" Lama jugak Kiah Lenggang berteleku memikirkan nama baru yg sesuai utk bisnes apam baliknya.

Akhirnya nama baru apam balik Kiah Lenggang "APAM BALIK GALAS"

No comments: