Wednesday, January 27, 2010

Tak baik tau

Aku pun pelik betullah ngan sorang rakan blogger kiter ni. Ntah aper yang dipegangnya pun aku tak tau. Keje pun bukan sebarang...kalau tukang angkut sampah tu paham gak aku naper dier jadi cenggitu. Tapi still aku rasa takleh gak nak wat cenggitu sebab hukum Allah tetap takleh dibuat main.

Orang dah meninggal dahle takkan nak kutuk lagi. Cuber kalau bapak ko mati jer terus ader orang kutuk2 bapak ko mesti marah kan?. Kalau nak ikut ko dan aku sama jer memasing tak mengenali simati secara dekat so buat aper korang nak pegi buat junujanah ni....tak baik tau.Bapak aku selalu pesan jangan diungkit buruknya simati malahan kalau dier ade buat salah kat korang pun maafkan jelah mana ke tau masa kiter mati nanti dengan sebab sikap pemaaf kiter Allah pun akan bukak hati orang yang penah kiter buat salah kat dier tu utk ampunkan kiter.

Kalau orang dulu mengumpat abis kuat pun satu kampung je tau tapi lani dengan perkembangan teknologi maklumat tu tak terbatas lagi. Ntah2 si Bush tu pun ader baca gak blog korang hehehe perasan sungguh aku kan.

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

haaaa.. betol2!!! x baik menceritakan keburukkan si mati!! ape lagi kalo buat fitnah!!! berganda2 dosa!!! mintak di jauhkan dr kita semua..

Zura said...

erm...tuelah...xbaik sungguh...apelah org tue...berani sungguh dia buek cm tue...

There was an error in this gadget