Tuesday, November 17, 2009

Cepat-cepat jangan terlepas

Aku dah lama tengok banner tergantung kat depan sekolah Bandar Baru Sungai Buloh masa nak gi keje cumer baru berkesempatan nak promote kat korang. Tawaran ni berakhir hujung bulan ni so kalau sesaper yang terlibat tu cepat-cepatlah buat.....buat amendernye plak kan? Tajuk banner tu Kompaun kesalahan letak kereta di kurangkan 50%. Fuyoo banyak tu.

Tawaran terhad pada yang kene denda ngan MBSA je tau jangan silap plak. Cumenya aper motif di sebalik tawaran ni. Senang cakap kalau korang kene saman jangan bayar cepat2 tunggu ujung tahun musti dapat diskaun punye. Pueh gak aku memikirkan aper motif disebaliknya. Mungkin jugak MBSA terlampau banyak duit sampai....alah takat bagi diskaun 50% tu tak luak pun duit dorang. Atau juga nak menggalakkan orang bayar yelah dari tak bayar langsung baik gak kalau dapat takat 50% ni.

Tapi aku tetap merasakan ini petanda tak baik pada sistem yang kiter wujudkan yang asalnya untuk mendisiplinkan orang tapi jadi sebaliknya. Patutlah aku nengok makin ramai orang yang tak tau adab kat jalan raya parking sesuke ati jer, kalau bawak slow pun tak reti2 pegi line kiri, kalau korang dah lambat tu potong je barisan, kalau rasa nak buang sampah tu bukak jer tingkap pehtu aper lagi.......... aper nak kisah sumer orang pun buat kang kalau aku tak buat kang nampak ganjil plak. Hehehe tu lah aper yang aku rasa lani. Undang2 ader tapi sumer buat tak pedulipun. Kene saman pun tunggu je diskaun pun ader so aper nak kisah.......

1 comment:

zh-ena said...

pas nie lg la org buat tak tahu ngan undang2..pki lalu ajer

There was an error in this gadget