Wednesday, November 11, 2009

Saper kater

"Saper kater durian siam lebih sedap dari durian kampung, saper kater ayam belanda lebih sedap dari ayam kampung.....sepatutnya buatan Malaysia yang dibelinya ni idak barang luar gak nak dibelinya. Tu yang aku marah ni Kiah"

"Dahlah bang jangan nak marah-marah kang abang gak yang sakit. Biarjelah Amin tu nak merasa kete idaman dier tu. Dah lama dier kumpul duit nak beli Camry baru tu. Patutnya abang menyokong kiter gak yang nak tumpang senang ni idak abang asik nak marah je budak tu"

"Ohhhh awak pun sama ye, patutnya awak nasihatkan budak tu sikit. Hujan emas dinegeri orang hujan batu dinegeri sendiri. Baik lagi dinegeri sendiri. Lagipun aku ni menyahut seruan kerajaan Belilah Barangan Buatan Malaysia" sanggah Pak Leman bekas tentera diraja dan juga pejuang kemerdekaan

"Alah susah nak cakap ngan abang ni sibuk jeeee dengan falsafah abang tu. Anak Cik Gayah jiran kiter tu keje eksekutif baru setahun dah pakai Vios tak kan anak kiter yang dah jadi manager kilang tu nak pakai Waja jer. Dahlah dulu hasrat dier nak berbinikan pompuan omputih tu awak halang"

"Eh betul aper punyelah banyak anak dara kampung ni yang lawa-lawa pompuan Mat Salih tu gak yang berkenannya.Lagipun aku tak hantar dier belajar jauh-jauh tu nak suruh kawin sekali. Aku suruh belajar pandai-pandai bawak balik kepakaran tu kat sini.Pehtu tabur budi kat negara sendiri. Aper ko ingat jatuh bangun bangsa kiter ni saper yang tentukan. Tu sebab aku beria-ia suruh dier beli gak keluaran tempatan ....kalau bukan kiter saper nak sokong."

"Alah bang zaman dah berubah" kater Mak Kiah sambil berlalu ke dapur untuk menyediakan minum petang

"Ishishish"

1 comment:

iDAN said...

Barangan tempatan kalau ada kelas okey jer!, tapi faham-faham sahaja tak berbaloi dengan harga & kualitinya.

Bayangkan kereta luar tu jika tanpa cukai!. Bungkus kereta tempatan.

There was an error in this gadget