Friday, November 13, 2009

Friday 13th

Korang mesti ingat lagi mender ni. Dulu masa kecik-kecik memang suker gak tengok citer ni. Siap tekup muke ngan selimut tu. Pehtu nak gi bilik air pun nak kene berteman. Rupenya dalam tahun ni ajer dah 3 kali ari jumaat jatuh pada 13hb dan lepaih ni dijangka kekerapan sama iaitu 3 kali Friday 13th ni adalah pada tahun 2015. Kebiasaannya ia hanya berlaku sekali setahun.

Persoalannya aper ader pada tarikh ni dan naper plak dimomokkan sebagai hari tak bertuah oleh omputih. Aku pun tak tau sebab ikut kiter orang Islam, Jumaat tu merupakan hari yang baik dan juga hari dimana umat Islam akan berkumpul untuk mengerjakan sembahyang Jumaat berjemaah.

Pada aku jumaat ni memang dinanti-nanti sebabnya:-
  1. hari terakhir kejer esok dah cuti yahoooo
  2. rehat waktu keje panjang iaitu selama 2 jam jadi masa nilah nak gi mid valley hehehe
  3. mana-mana shopping comple pun akan dipenuhi oleh kaum hawa...best gak
  4. dapat cuci mata tengok orang lelaki Islam berpusu-pusu ke masjid dengan pakai baju melayu lengkap dan bersamping. hensem tu hehehe
  5. hari yang berkat untuk berbuat amal kebaikan......
Itujelah kot kalau korang nak tambah lagi pun boleh

No comments:

There was an error in this gadget