Thursday, November 5, 2009

Sampai hati korang part 2

"Tulah ayah dah lama Taufik bagi tau janganlah aktif sangat kat surau tu. Dorang tak pueh hati sebab ayah selalu tegur tu tegur ni, bagi nasihat sana, bagi nasihat sini.Haji Meon tu memang menyampah ngan ayah sebab ayah tegur dier 'bang' tak betul.Fik rasa dier yang report tu" kata Taufik semasa memandu pulang dari balai polis.
"Ish kamu ni tak baik tuduh2, ayah kenal sangat ngan Haji Meon tu diakan kawan baik ayah masa kecik dulu"
"Itu dulu, Fik dengar orang kampung citer sejak ayah balik ke kampung dan mengimamkan jemaah kat kampung ni dier dah mula jauh hati ngan ayah.Katanya orang dah tak nak dengar cakapnya lagi"
"Ayah takde niat pun nak ambik alih tugas dier tapi ayah cume nak berbakti pada orang kampung dan berkongsi ilmu saja."
"Ayah memanglah cakap cenggitu tapi hati orang ayah mana nak tau"
"Yang kamu ni mana kamu tau citer ni sumer"
"Hehehe ayah, Fik pun dengar gosip ni dari Cik Milah potpetpotpet tu, Jamal kedai basikal pun penah bagi tau Fik jugak"
"Pandai jer kamu nak larang aku, niat aku hanya satu nak berbakti kat Rumah Allah, biarlah ni mungkin ujian Allah. InsyaAllah....... bender yang baik ni akan diberkati Allah.Bende amar maaruf nahi mungkar ni memang dah jadi tanggungjawab semua muslimin dan muslimat"

No comments:

There was an error in this gadget