Thursday, December 17, 2009

Cik Kiah dan Derus

"Wah.... Cik Kiah shopping sakan nampak"
"Cik Kiah bukan aper Derus... ni nak amik kesempatan beli belah ujung tahun ni. Tahun depan dengar citer dah nak stat GST 4% , pehtu plak kad kredit pun kene charge RM50. Jadi Cik Kiah ingat mulai tahun depan nak lebih berhemah jadi tahun ni borong sakanlah hehehe sebelum stat menatang tu sumer"
"Alamak terornye Cik Kiah ingatkan peniaga pisang goreng cam Cik Kiah ni tak ambik tau sangat pasal mender tu sumer. Ermmm betul gak cakap Cik Kiah tu.....kalau cenggitu saya pun nak ajak orang rumah shopping gaklah"
"Ish ko ni Derus tak sabar2lah aku ni konpiuslah pasal GST tu. Sebab Menteri cakap dengan GST kerajaan dapat tambah pendapatan berapa bilion ntah, sektor aper pun aku tak ingat gak .....ader dua sektor kalau tak silap aku dier sebut dapat penjimatan cukai plak. Kalau satu untung satu jimat tang mana datang pendapatan tu?. Tu yang aku konpius tu"
"Alah Cik Kiah ni tu pun tak tau.....cuber Cik Kiah tanya mamak cyber mesti dier tau."
"Ko ni....... aku serius ko main-main plak. Takpelah tak nak cakap takpa.... kang aku masuk laman web LHDN lah tanya kat dorang"
"GST tu maknanya Gagau Semua Tempat.....mudah cakap pulus takde so koreklah kat mana boleh"
"Itu macam ke?"

No comments: