Wednesday, December 30, 2009

Ishishish

Ishishish memang pelik betul aku ngan negara kiter lani. Tadi bacer paper pasal yang pasangan kawin 2 tu kene perintah mahkamah suruh berpisah sementara. Uish orang dah suke tu nak wat camna tu mujur gak dorang nak kawin buatnya dah bulat perut anak awak tu jgn menangis air mata darah plak. Masa tu sumer dah tak guna, nasik dah jadi bubur kalau nak sedap letaklah sup ayam, bawang goreng daun sup dan daun bawang. Pelik aku ngan keputusan mahkamah tu...pada aku sepatutnya mahkamah nasihatkan sibapa terima jer keputusan anak dier nak kawin ngan sijantan tu. Lagipun bukan penagih ker atau ader penyakit keturunan ke (setau akulah).....aper plak nak dibantah orang nak bina masjid. Dulu masa bising pasal ujian HIV ader yang memang positif HIV pun sipompuan tu nak gak kawin....ha kes ni memang patut kalau nak halang.

Sebab aper aku pikir cenggitu .....sebabnya kat kampung aku penah jadi kes camni sibapa taknak nikahkan anaknya sampai pihak jabatan agama kuarkan perintah tahanan reman sehari.....kene lockup lah tu. Boleh plak buat cenggitu....pada aku sikap keras kepala tulah yang diwarisi si anak like father like daughter kater omputih. Sebab tu ulama penah cakap masa anak tu menginjak dewasa kiter sepatutnya layan cam kawan dan takleh nak anggap kekerasan sajer yang akan menyebabkan dier ikut cakap kiter. Keras cara mak bapak keras jugalah pembawaan sianak...lagi pulak anak cenderung nak ikut kelakuan kiter berbanding dengan kater kiter. Akhir kater ishishish....ntahpapatah

No comments: