Tuesday, December 22, 2009

Yang mencengcang memampas

Makna peribahasa ni adalah yang berbuat salah harus menerima hukuman. Tapi korang rasa realiti kat negara kiter cam peribahasa ni ker?. Kekadang tu aku rasa hakikat yang sering berlaku ada duit maka tertegaklah keadilan...sebab aper aku rasa cengitu. Tentulah salah jika aku pukul rata untuk semua situasi tapi tak boleh jugak nak dikatakan pandangan ni salah sebab ia timbul berdasarkan pengalaman dan pemerhatian. Acap kali kes2 yg berprofil tinggi lepas cenggitu pehtu biler dah basi senyap jer. Tu nasib baik kalau dapat kambing hitam kekadang tu sampai dah takde kambing nak dibuat korban. Aku harap kes kehilangan enjin pesawat TUDM ni tak jadi macam selalu. Kerajaan kene serius dan ambil berat sebab ia melibatkan maruah negara tambahan pula pihak yang diamanahkan adalah benteng negara.

Tentu mudah negara musuh nak menyerang kalau beginilah sikap perwira negara. Bagaimana untuk mempertahankan negara jika enjin pesawat pun boleh hilang. Aku tak rasa ia kerja anggota yang memikul senjata sebaliknya mereka dipihak atasan sebab ia bukan kes hilang pen sebatang. Mana perginya integriti dan moral pelakunya........ nampaknya terlalu murah harga maruah negaru ku tercinta pada pandangan mereka sampai boleh dijual beli.

No comments:

There was an error in this gadget