Tuesday, December 15, 2009

Tak taulah nak kater aper

Semalam masa balik umah tu sempat singgah makan jap. Nampak satu couple tu sempat plak aku cakap kat suami
"bang couple tu nampak dah berumur tapi kecik je anak dier kan" laki aku tak jawap pun tengah concentrate teguk air teh halianya.
Pehtu aku tanya" sedap tak"
"kureng" jawabnya pendek
kedai2 yang ader kat sekeliling tu memang mengujakan mata aku satu kedai polish keter sebelah plak service. Mata anak aku pun tak lekang duk pandang jer aktiviti yang berlaku kat kedai2 tu....maknya pun sama.
Dalam pada tu sisuami couple tu selesai makan dan bangkit ambil anaknya bawak berjalan sampai ke meja kami yelah bebudak tu lebih kurang sebaya. Tanya punye tanya dier bagi tau umur anaknya dalam setahun tiga kurang sebulan mudanya dari Muqri.Anaknya tu dijaga oleh cina kat belakang pasal tu cakap omputih katanya sambil memuncungkan mulut kearah tersebut. Tergezut beruk aku dibuatnya tapi biasalah buat muka selamba jer. Dalam hati sempat berbisik " desperate sangat ke sampai kasi anak dijaga oleh cina, kalau taska tu milik cina boleh gak diterima dek palo otak aku ni sebab biasanya owner cina tapi yang run memang melayu dan kalu cina islam pun takpe gak.
"ish tak baik bersangka buruk"kata hati aku
Balik tu sempat aku borak pasal ni ngan adik aku dier agak sependapat ngan aku. Yelah pada aku bukan citer pasal anak diajar mengaji atau soal makanan tapi yang lebih penting pasal didikan secara keseluruhan. Pada aku jangan lak nanti mak bapak budak tu terkejut beruk cam aku tadi kalau anak dier guna tisu lak nak cebok hehehe.

1 comment:

Zura Tahir said...

cm ne la...org non muslim nk respek kat org islam sndiri...perkara cm nie ambik mudah je...