Wednesday, December 2, 2009

Kopok Rota

Pagi ni dapat email pasal kopok ni ....aku sure korang pun cam aku gak musti penah makan kopok ni. Tapi adakah korang akan berenti makan pasal dapat email. Aku pun kurang pasti tindakan selanjutnya, tinggal lagi sebagai seorang yang mengaku muslim dan mengamalkan cara hidup muslim kita dianjurkan agar meninggalkan sesuatu makanan itu jika rasa was-was. Jadi tepuk dada tanya selera. Tinggal lagi jika betullah dakwaan ini satu je yang aku nak tanya kat Jabatan Islam ....korang tak buat keje ker?. Main hentam keromoh jer kasi sijil halal.

Satu artikel yang aku penah baca aku pun tak ingat saper penulisnya tugas kiter sebagai seorang muslim adalah meyakini sebarang keputusan yang dibuat oleh jabatan agama jadi kalau dorang buat keje cam tak semenggah jer beban kesalahan atau dosa dan pahala tu adalah diletakkan kat bahu dorang. Lagi pun saper plak kiter nak mempertikaikan sijil halal tu. Pakcik aku pun penah nasihat sebelum makan tu jangan luper baca aper yang patut pehtu rasa kat gerak hati kalau was-was tak yah makan. Jadi renung2kanlah Selamat Beramal.......... hehehe cam iklan kat radio plak.

5 comments:

Zura Tahir said...

hik hik hik...jgn bg muqri makan kopok tue...

|| NaFiRaa || said...

huhuhu.. slalu makan kopok tu~ :(

AmirMuqri said...

Mungkin email tu propaganda Twisties sebab nak lakukan twisties tak pun pihak pringles tak pun Tora datang lagi hehehe

nizaa said...

dah makan dulu2 masa kecik2 cmna?

AmirMuqri said...

Tulah pasal semua pun dah makan. Tu kene tanya kat pejabat agamalah info tu sahih ke idak.