Friday, October 16, 2009

Acute IT resources

Amenderlah Acute IT ni.Hehehe nilah tempat aku beli komputer aku 3 hari yang lalu.Paid through kad kredit.Memula ingat nak guna syarikat punye loan pehtu kira punya kira baik aku pakai kredit kard aku ader plan easy payment.Sebenarnya bukan aku nak citer pasal proses beli tu tapi aper yang aku beli.Cadangan nak beli komputer ni dah lama antara sebabnya aku memang takde komputer sendiri,pehtu ingat nak pakai kemudahan loan yang syarikat bagi dan lagi satu nak dapatkan tax deduction.
Adik ipar aku yang tolong belikan aku cakap kat dier aku nak yang multimedia punye pehtu nak desktop.Jadi dier pun suggest spec utk aku pilih almaklumlah aku bukan tau sangat pasal spec ni yang aku tau hanya brand cam Acer,HP Dell dll.Masa aku nak beli baru teringat nak tanya brand aper yg dier nak belikan ni."Takde brand Kak Ayu".Akupun agak terkejut badak.Rupanya dier beli processor,casing motherboard dan segala mak nenek isi dalam pehtu mintak tokey kedai tu combine.Ha ni dier specnya....

-AMD x3 phonem ii
-ASUS MB A77TD
-4GB DDR2
-320 GB HDD SATA WB
-ATI RADEON 4670 DDR4 512MB HDMI
-SAMSUNG DVD RW SATA
-ANBOUND SOUND
-ATX CASING
-VIEW SONIC 22" LCD w HDMI
-USB KEYBOARD & MOUSE

Masa baca spec ni satu-satunya perkara yg aku kenal ialah Samsung.Tapi rasanya ramai gak yang macam aku.Baru aku tau kebaikan buat camni banding kalau beli terus yg dah siap pasang (tapi kene retilah sebab kalau tak reti memang korang kene kencing ngan tokei tu).Satunya kiter boleh pilih ikut keperluan dan kehendak kite dan spare part lebih senang nak dapat.Kalau beli yg dah siap memang mudah tapi kalau ader masalah kene gi balik kat center dorang sebab kedai biasa hanya jual full spec tak jual satu2.Kalau nak ganti dengan produk yang sama tapi jenama berbeza tak boleh plak sebab belum tentu boleh ngam.Barulah aku tauuuuuuuuuuu

1 comment:

Zura Tahir said...

belajar lg satu bende...