Friday, October 30, 2009

Klasik Nasional-segalanya disini, menggamit memori

Ni memang radio kesukaan aku.Banyak sebabnya tapi ini bukan bermakna aku tak penah bukak radio lain........bukak yang lain pun akhirnya aku akan beralih keradio ni. Sebabnya banyak dan satu darinya sebab aku suka lagu lama ......pada aku orang dulu lebih jujur dalam berkarya dan tak banyak bertapis selain lebih menghiburkan. Contohnya ader satu lagu tu senikatanya "mukamu hitam macam ngantu", "kalo ko taknak aku nak gantung diri kat pokok togeh" hehehe memang menghiburkan. Ader ke nak gantung diri kat pokok taugeh.

Tapi rasanya sebab utama aku suka sebab radio ni tak banyak borak dan iklan. Kebanyakan masa memang lagu jer yang diputarkan. Teringat aku satu masa dulu sebelum radio ni tukar nama ke klasik nasional nama asalanya RIMA (Radio Irama Melayu Asli) pehtu saper ntah yang gatal pegi tukar Klasik FM. Yang aku geram tu tetiba jer lagu omputih, tamil dan cina lama pun dorang putarkan. Aku ingat aku sorang je yang geram rupanya Pak Menteri Rais Yatim pun geram sampai masuk kat Parlimen. Biasalah biler Pak Menteri campur tangan jam-jam tu gak kembali pada konsep asal iaitu utk khalayak penggemar lagu-lagu irama melayu ....akulah tu antaranya. Sampai lani nama pun dah jadi Klasik Nasional.Kalau korang nak dengar radio ni online klik jer kat sebelah ni http://radiopopularonline.blogspot.com/2008/01/klasik-nasional-segalanya-di-sini.html

3 comments:

Anonymous said...

Ayu! Setia betul ngan Klasik FM ye..;) Keep me posted! Take care..

Zura said...

hehehe...klasik mmg menggamit memori...

AmirMuqri said...

nyanyi sikit lagu tema -klasik nasional segalanya disini menggamit memori blablabla

There was an error in this gadget