Monday, October 12, 2009

Bonus

Sebaik sahaja CEO mengumumkan pemberian bonus akhir tahun tanpa mengira keputusan prestasi yang diperolehi bersamaan dengan 12 bulan gaji, semua 27,000 warga kerja bertepuk tangan ada yang senyum kambing, ada yang menyengih ajer macam kerang busuk tak kurang juga yang melompat-lompat macam beruk kene belacan.Pergh agak-agak ader harapan ke tahun ni CEO nak umumkan camtu........hahaha angan jer. Pada aku apapun keputusannya hanya Allah yang maha mengetahuinya dan sebagai manusia kita harus redha dengan ketentuannya. Macam mana lak nak jadi seorang yang rehdha sebab sesetengah hamba Allah ni aku tengok kalau ditanya semua redha tapi masih nak ungkit-ungkit. Tu belum kira yang redha tapi biler sampai kat kubur jer melolong-lolong menangis.Dan aku sebagai pemerhati kepada situasi ini hanya dapat memandang dan berbisik didalam hati sahaja.

Selama mana hayat dikandung badan kita hendaklah sentiasa berusaha dan serahkan selebihnya kepada ALLAH. Sebab sesuatu yg buruk yang berlaku pada kita itu mungkin adalah perkara yang paling baik yang Allah berikan pada kita. Sesunguhnya Allah Maha Mengetahui.

2 comments:

Zura said...

wahhhh...boleh lah pinjam...thn depan akak nk renew roadtax...hehehehe

Zura said...

wahhhh...boleh lah pinjam...thn depan akak nk renew roadtax...hehehehe

There was an error in this gadget