Wednesday, October 28, 2009

Runtuh

Memang best bunyinya kalau dapat beli barang pada harga runtuh.Sebab tu orang tua-tua cakap kalau dapat benda baik ni diumpamakan dapat durian runtuh.Tapi kalau bumbung stadium,tanah dan jambatan yang runtuh saper nak jawab.Ramailah yang boleh tolong jawab dan mereka ini dikenali sebagai saksi kejadian.
Yang bagusnya bila bender ni terjadi satunya tempat tu akan mula dikenali ramai,mungkin selama ni orang tak tau pun kewujudan kampung tu. Cam tempat tinggal akulah....lepaih register masuk U dulu sempatlah berkenalan ngan member sebelah menyebelah dan biler aku sebut jer Sungai Buloh jer ramai yg cakap ooooooo tempat kilang bunga api meletup tu.Selalunya aku menganguk ye jolah. Macam tu banyak bender yg baguih kat sungai buloh ni mender tu gak yg orang ingat.Tapi tu citer 10 tahun lepaih lani kalau cakap jer memang org teringat penjara tempat Anwar Ibrahim kene tahan, hospital Sungai Buloh yang dah cantik tue ....erm aper lagi ye?.Lagi satu kat Sungai Buloh ni memang banyak tempat jual bunga lawa-lawa siot tapi aku pun jarang singgah sebab kureng minat.
Malangnya promosi percuma camni menuntut banyak nyawa utk dikorbankan.Apa yang pasti lepas ni Zambery, SPRM,Menteri pelajaran sibukslah sikit nak menjawab.Jawab jangan tak jawab Pak menteri............

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

hai..salam kenal!!

AmirMuqri said...

salam kembali

There was an error in this gadget